دسترسي سريع

گزارش تصويري
کیفیت مهم ترین عامل بقا و پایداری بنگاه‌های تولیدی است ريیس سازمان ملی استاندارد در بازدید صبح امروز خود، از تولیدکننده نمونه انواع چراغ‌ و لامپ در استان تهران، گفت: حمایت و صیانت از واحدهای تولیدی که کیفیت را ملاک کار خود قرار داده‌اند، رسالت اصلی سازمان استاندارد است.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، غلامرضا شریعتی در این بازدید که هیئتی از مسؤولان سازمان ملی استاندارد ایران وی را همراهی می‌کردند، از خطوط تولید و آزمایشگاه‌ این مجموعه دیدن و تاکید کرد: تولید ۵۰۰ نوع محصول روشنایی در مجموعه تولیدی سپهر منور کم نظیر است. وی به واردات انواع روشنایی تا تولید این محصول در تنوع بالا در مجموعه سپهرمنور اشاره‌کرد و گفت: تولید، اشتغالزایی و تجارت لازمه اقتصاد پویا است و سازمان استاندارد از واحدهایی که نگاه کارآفرینی، اشتغالزایی و صادرات دارند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.
شریعتی در ادامه با بیان اینکه تولیدات زیر پله‌ای و نامرغوب به واحدهای تولیدی خوشنام ضربه می‌زند ‌، ادامه داد: با انعقاد تفاهم‌نامه با انجمن تولیدکنندگان لامپ‌های روشنایی، اجازه نخواهیم داد، ورود کالاهای بی‌کیفیت، سلامت جامعه را به خطر انداخته و نام تولیدکننده ایرانی را خدشه‌دار می‌کند.
شریعتی با بیان اینکه کیفیت مهم‌ترین عامل بقا و پایداری بنگاه‌های تولیدی است، تاکید کرد: با استناد به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به طور جدی و ریشه‌ای با تقلب در تولید برخورد می‌شود.
محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در ادامه، از تلاش این مجموعه برای ارتقای سطح کیفی تولیدات قدردانی کرد. وی واردات کالای قاچاق را تهدیدی برای تولید داخل ذکر کرد و گفت: متاسفانه کارگاه‌های زیرزمینی با برندهای ناشناخته کالای بی‌کیفیت را وارد بازار می‌کنند .
طاهری عزم ملی برای برخورد ریشه‌ای با این معضل را ضروری دانست و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با تولیدکنندگان می‌توانیم بازار سالم و عاری از محصول بی‌کیفیت و غیراستاندارد داشته‌باشیم .
واحد تولیدی سپهر منور دارنده ۴ پروانه استاندارد( اجباری و تشویقی) از این اداره‌کل برای فرآورده‌های چراغ‌های خیابانی، نورافکن و لامپ LED، با ظرفیت تولید ۵ میلیون قطعه در سال می‌باشد.
واحد مذکور که در شهرک صنعتی پرند واقع‌شده‌، با اشتغالزایی برای ۳۰۰ نیروی متخصص، واحد نمونه استانی در سال گذشته و واحد نمونه ملی امسال است.