دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

مدیرکل استاندارد استان تهران:

بازرسان استاندارد کم‌فروشی نازل‌های سوخت مایع را کنترل می‌کنند

عباس نوری، مدیرکل استاندارد تهران گفت: بیش از 99درصد از نازل‌های بنزین در استان تهران، استاندارد هستند و شهروندان باید هنگام سوخت‌گیری، به برچسب‌های استاندارد نصب‌شده روی نازل‌ها توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، نوری گفت: در جریان بازرسی بازرسان استاندارد از نازل‌های جایگاه‌های سوخت مایع استان، مشخص شد، در سه ماهه نخست سالجاری، تنها کمتر از یک درصد از نازل‌ها، با الزامات استاندارد انطباق نداشته و برای رفع نقص از چرخه مصرف خارج شده‌اند.
وی با اشاره بر آزمون فصلی هر نازل، چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد را توضیح داد: اگر نازل مورد نظر، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تأیید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می‌گردد.
این مقام مسؤول همچنین نحوه برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین را اینگونه تشریح کرد: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل نموده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (5، 10 و 20 لیتری)، اقدام به آزمون می‌نماید.
نوری با تاکید بر توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، در پایان افزود: درصورت تایید صحت عملکرد نازل، برچسبی متناسب با فصل سال بر روی آن الصاق می‌شود؛ بهار رنگ سبز، تابستان رنگ قرمز، پاییز رنگ زرد و زمستان رنگ سفید.