social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1402/12/26

10:50:5

146

با اجرای طرح عیدانه استاندارد؛

تشدید نظارت‌ها بر نازل‌های سوخت استان تهران

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر اینکه نازل‌های سوخت مایع چهار مرتبه در سال بازرسی و آزمون می‌شوند، گفت: با اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران، نظارت‌ها برای مقابله با کم‌فروشی نازل‌های سوخت در استان تشدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری با اشاره بر انجام ۱۷هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و آزمون نازل‌های بنزین در خصوص چگونگی رفع نقص نازل‌های غیراستاندارد توضیح داد: اگر نازل مورد نظر، امکان اصلاح داشته باشد، توسط واحد مهندسی شرکت نفت اصلاح و پس از تأیید در آزمون مجدد، برچسب‌گذاری می‌شود؛ در غیر این صورت نازل از چرخه مصرف خارج می‌گردد.
این مقام مسئول همچنین نحوه برچسب‌گذاری و آزمون نازل‌های بنزین را اینگونه تشریح کرد: ابتدا آزمونگر به صورت چشمی صفحه نمایش تلمبه و شیلنگ دسته نازل و ظاهر تلمبه را کنترل نموده و در صورت سلامت ظاهر، با ظروف اندازه‌گیری مشخص شده در استاندارد مربوطه (5، 10 و 20 لیتری)، اقدام به آزمون می نماید.
دبیر شورای استاندارد استان تهران با تاکید بر توجه شهروندان به برچسب‌های الصاقی روی نازل‌ها، افزود: در صورت تایید صحت عملکرد نازل، بازرسان برچسبی حاوی اطلاعاتی نظیر نشان استاندارد، تاریخ آزمون و مشخصات آزمایشگاه و آزمون‌گر بر روی آن نصب می‌کنند.
لازم به ذکر است، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه "مردم دار" به نشانی https://1517.inso.gov.ir گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را اطلاع دهند. درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی فوق این امکان را برای شهروندان فراهم آورده تا نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدیو یا صدا در حوزه‌های مخلتف از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 ثبت و پیگیری کنند.