social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/2/3

07:31:0

74

موانع و راهکارهای مشارکت مردم در جهش تولید بررسی شد

یکصدمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تهران با حضور استاندار تهران، معاون اقتصادی استاندار، رئیس اتاق تهران و رئیس‌کل دادگستری استان، در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در این جلسه که به بررسی الزامات تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اختصاص داشت، فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها به طرح چالش‌های حوزه فعالیت خود در بخش تولید پرداختند و مشکلاتی نظیر موانع موجود در برابر صادرات، تا نا ترازی در بخش انرژی و قیمت گذاری دستوری را مطرح کردند.
بر اساس این گزارش، فخاری استاندار تهران و رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه محوریت جلسات شورا، تلاش برای حداکثرسازی مشارکت و سهم فعالان بخش خصوصی به ویژه تولیدکنندگان در اقتصاد است، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که یکی از عوامل بازدارنده‌ای که گردش دارایی‌ها در کشور را کُند می‌کند، عواملی است که ظاهر مشروعی دارد اما به دلیل بازدارنده بودن نیازمند بازنگری است. به بیان دیگر برخی مجریان به نحوی عمل می‌کنند که رفع مشکلات محقق نمی‌شود.
وی با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند انسجام، تدبیر و تدبر است و از مسیر برآورد نظام مسایل قابلیت تحقق پیدا می‌کند، گفت: به نظر می‌رسد چنانچه حل سه الی چهار مساله برای سال جاری در دستورکار شورا قرار گرفته و مورد پیگیری قرار گیرد، به طور حتم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
 لازم به ذکر است، محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران به عنوان یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این جلسه شرکت داشت.

 

تصاویر