social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

دوشنبه1403/1/20

07:59:5

85

رأی 263 واحد تولیدی متخلف در استان تهران صادر شد

با برگزاری جلسات کمیسیون ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در اداره‌کل استاندارد استان تهران، در سال گذشته، برای 263 واحد تولیدی متخلف احکامی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، بر اساس ماده 42 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این کمیسیون مرکب از یکی از قضات دادگستری به انتخاب رئیس قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع - معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد تشکیل و بدوا به موارد مذکور در قانون رسیدگی می‌کنند.
بر اساس این ماده قانونی، کمیسیون مذکور با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع می‌کنند. در غیر اینصورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه، تعطیلی واحد تولیدی و یا خدماتی، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می‌نماید.
گفتنی است، تصمیمات کمیسیون ظرف مدت 30 روز پس از ابلاغ در مراجع قضایی ذی‌صلاح قابل اعتراض خواهد بود؛ در غیر این صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می‎‌گردد.
لازم به ذکر است، در مجموع برگزاری این جلسات 140 مورد رأی به جریمه نقدی و 123 مورد رأی به اخطار، تذکر، اخذ تعهد، اصلاح و بهسازی صادر شد.