social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1402/12/23

09:26:1

156

اعلام شرایط احراز واحد نمونه استاندارد؛

چه واحدهایی می‌توانند در فرآیند انتخاب واحد نمونه شرکت کنند؟

مدیرکل استاندارد استان تهران با اعلام فرصت یک ماهه واحدهای تولیدی استان برای ارائه مستندات خود، شرایط احراز انتخاب واحدهای نمونه استاندارد را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمدحسین طاهری در تشریح این خبر گفت: فرصت یک ماهه واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد از خرداد ماه 1403، آغاز خواهد شد و واحدها می‌توانند مدارک و مستندات خود را در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران بارگذاری کنند.
وی در توضیح اینکه چه واحدهایی می‌توانند در این فرآیند شرکت کنند، افزود: واحدهای تولیدی متقاضی باید حتما 7 شرط زیر را دارا باشند تا بتوانند در این فرآیند شرکت کنند:
1- برای همه فرآورده‌های خود که مشمول استاندارد اجباری است، پروانه کاربرد نشان استاندارد داشته باشد.
2- برای فرآورده مورد ارزیابی، پروانه استاندارد حداقل با سابقه یک سال داشته باشد.
3- برای تمام فرآورده‌هایی که پروانه استاندارد اجباری و یا تشویقی دارد، در دوره ارزیابی، هیچگونه عدم انطباق تایید شده‌ای نداشته و در یک سال قبل از دوره ارزیابی نیز برای فرآورده مورد ارزیابی، هیچگونه عدم انطباق تایید شده‌ای نداشته باشد.
4- در طول دوره ارزیابی حداقل دو نتیجه آزمون برای تمامی فرآورده‌ها و دو بازرسی از واحد تولیدی داشته باشد.
5- در آخرین بازرسی انجام شده در دوره ارزیابی فاقد عدم انطباق یا نقص در گزارش بازرسی باشد.
6- اگر واحد تولیدی متقاضی مشمول استاندارد اجباری در فرآیندها و سامانه‌های انرژی‌بر صنعتی است، باید ضوابط و مقررات ذی‌ربط را استقرار داده باشد.
7- اگر واحد تولیدی، تولید کننده تجهیزات انرژی‌بر است باید در معیار مصرف انرژی تجهیزات انرژی‌بر، حداقل جزو سه رتبه برتر انرژی مطابق با استانداردهای ملی مرتبط باشد.
گفتنی است، اطلاعات تکمیلی شاخص‌های ارزیابی انتخاب واحد نمونه در درگاه اداره‌کل استاندارد استان تهران به نشانی WWW.TEHRAN.INSO.GOV.IR در دسترس متقاضیان است. همچنین متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 1517 سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان مربوطه مطرح نمایند.