social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

شنبه1403/1/25

09:20:0

103

مدیرکل استاندارد استان تهران:

بیش از 32 هزار بازرسی از مراکز عرضه انجام شد

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان استاندارد در سال گذشته، 32 هزار و 500 مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری استان انجام داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمد حسین طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران تشریح کرد: بازرسی از مراکز عرضه در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد ( طاها) از کلیه مراکز فروش و عرضه در سراسر استان انجام می‌شود؛ که این بازرسی‌ها، علاوه بر بازرسی از واحدهای تولیدکننده فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری و برای نظارت بیشتر بر ارائه محصولات استاندارد به مصرف‌کنندگان است.
وی ادامه داد: در این مدت مشخص، 11 هزار و 200 مورد بازرسی نیز از واحدهای تولیدی استان تهران انجام شده‌ است و بازرسان استاندارد در جریان بازرسی از واحدهای تولیدی، 17 هزار مورد نمونه‌برداری از تولیدات، جهت انواع آزمون انجام داده‌اند.
طاهری هدف از نمونه‌برداری و آزمون کالاهای تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استانداردهای ملی دانست و افزود: در صورت نبود انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان تهران در پایان یادرآور شد: پرونده متخلفین به مراجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع شده‌ است.