social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

سه‌شنبه1403/1/28

07:29:0

46

دکتر اسلام پناه در جمع انجمن آزمایشگاههای همکار :

در نظام استانداردسازی به توانایی بخش خصوصی اعتماد دارم

اعضای هیات مدیره انجمن آزمایشگاههای همکار آزمون و واسنجی ایران در نشستی با رییس سازمان ملی استاندارد ایران، ضمن قدردانی از اتخاذ سیاست های مناسب در دوره تحولی، نظرات و پیشنهادات مشورتی خود را برای توفیقات بیش از پیش نظامات ارزیابی کننده ارایه داشتند.

دکتر مهدی اسلام پناه، در این نشست که عصر روز یکشنبه 26 فروردین در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد، توجه بیشتر بخش خصوصی به ظرفیت های ایجاد شده در این سازمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش خصوصی توانمند می تواند از این دوره به عنوان فرصت طلایی استفاده کند.
معاون رییس جمهور ، با اشاره به تغییرات اساسی در فرآیند نظام ارزیابی کشور اظهار داشت: این سیستم  با همراهی و مشارکت موثر انجمن ها و نهادهای ارزیابی کننده تقویت خواهد شد و منافع آن به خودتان برمی گردد.
 رییس سازمان ملی استاندارد ایران به ارزیابی همترازی نظام تایید صلاحیت ایران بعد از 26 سال اشاره کرد و اظهار داشت: نظام استاندارد سازی کشور در مسیر جهانی شدن قرار گرفته است و این تحولات فرصت و ظرفیتی مناسب برای حضور در بازارهای بین المللی است.
دکتر اسلام پناه با اشاره به نظارت عالیه سازمان ملی استاندارد ایران در تولید کالا و خدمات اظهار داشت: مسئولیت کیفیت کالا برعهده صنعت مادر است بطوریکه کالا و خدمت موردنظر توسط نهادهای ارزیابی کننده که گواهی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را دریافت کردند کنترل می شود.
وی با اشاره به ضرورت تقویت نهادهای ارزیابی کننده برای ایجاد زمینه های خود کنترلی تاکید کرد: اگر مفهوم خودکنترلی شکل بگیرد در رشد نظامات کیفی اثرگذارتر خواهد بود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران تمرکز این سازمان را در دوره تحولی به ویژه در سال جهش تولید با مشارکت مردم را « اعتقاد و اعتماد به بلوغ و توانایی بخش خصوصی دانست» و گفت: باید راه را برای مشارکت بخش خصوصی هموار سازد.
دبیر شورای عالی استاندارد از استانداردها به عنوان متغیرهایی پیوسته در حال تغییر یاد کرد و گفت: نهادهای ارزیابی کننده  به عنوان بازوان اجرایی این سازمان می بایست در تمامی جلسات تخصصی و اجلاسیه های ملی و بین المللی حضور فعال داشته باشند تا ضمن آشنایی با آخرین تحولات و مقررات بتوانند به عنوان نماینده صنعت خود پیشنهاد دهنده موضوعات فنی و تخصصی مربوطه باشند.
اعضای هیات مدیره انجمن آزمایشگاهه