دسترسي سريع

گزارش تصويري
مدیرکل استاندارد استان تهران: وسایل توزین بدون برچسب استاندارد، جمع‌آوری می‌شود عباس نوری با اشاره بر اینکه از ابتدای سال تاکنون، حدود 4هزار مورد بازرسی و آزمون از وسایل توزین و سنجش عمومی در استان، انجام شده‌است، گفت: هرگونه وسایل توزین و سنجش بدون برچسب آزمون استاندارد در واحدهای صنفی، جمع‌آوری و توقیف می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، نوری با اشاره به ماده 12 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و نیز ماده 20 از فصل پنجم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، خطاب به واحدهای صنفی دارنده وسایل توزین و سنجش استان گفت: در صورت قبول شدن در آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش و انطباق آن‌ها با استاندارد ملی، ضمن الصاق برچسب آزمون، توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره‌کل، با پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها، پلمپ‌گذاری خواهند شد.
این مقام مسؤول ادامه داد: الصاق پلمب‌های مذکور بر روی وسایل توزین و سنجش، به منزله قانونی بودن این وسایل بوده و مسئولیت حفظ و نگهداری از آن بر عهده صاحب وسیله می‌باشد.
وی هشدار داد: در سال جاری، تمامی وسایل توزین و سنجش فاقد پلمب ویژه اوزان و مقیاس‌ها غیر قانونی تلقی و به استناد ماده 19 از بند"ب" ذیل فصل چهارم ضوابط اجرایی و مقررات اوزان، مقیاس‌ها و وسایل سنجش، توقیف و جمع‌آوری می‌شوند.