دسترسي سريع

گزارش تصويري
همزمان با ایام عزاداری محرم و توزیع نذورات، مواد غذایی غیراستاندارد در بازار انبار نفت تهران جمع‌آوری می‌شود مدیرکل استاندارد استان تهران از توقیف انواع مواد غذایی غیراستاندارد، در جریان بازرسی بازرسان استاندار، همزمان با توزیع نذورات در ایام محرم، از بازار انبار نفت تهران، خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری با تاکید بر اجباری بودن استاندارد انواع خرما، تشریح کرد: بازرسان استاندارد در منطقه انبار نفت تهران که بورس فروش عمده مواد غذایی در تهران است، خرمای کبکاب با نام تجاری چکینه، خرمای رطب با نام‌ تجاری پویا، خرمای مضافتی با نام‌های تجارتی IBEK، ضیافت و حلما، شناسایی و توقیف کردند.
وی با هشدار به شهروندان درخصوص غیراستاندارد بودن برخی زعفران‌هایی که در ایستگاه‌های مترو و نانوایی‌ها عرضه می‌شوند، ادامه داد: در این بازرسی‌ها، همچنین 4 برند زعفران غیراستاندارد، با نام‌های تجاری بهمنان، ممتاز قائنات، باغ گل و هدیه طلا، توقیف شد.
نوری با توصیه به شهروندان و برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری ومتولیان هیئات درخصوص خرید مواد غذایی استاندارد، افزود: کیک با نام تجارتی صحبتی، قند با دو نام تجارتی سبزچین و بندسی و شکر با نام تجارتی سفید کندوان نیز غیراستاندارد شناخته شد.
لازم به ذکر است، واحدهای صنفی متخلف متعهد شدند، ظرف مدت 7 روز، تمامی این محصولات غیراستاندارد را مرجوع کنند و مستندات خود را به اداره‌ کل استاندارد استان تهران ارائه دهند.