دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

مدیرکل استاندارد استان تهران:

یک برند اتصالات پلیمری وارداتی غیراستاندارد شناسایی شد

مدیرکل استاندارد استان تهران با اشاره بر نظارت دقیق و همه‌جانبه بر بازار و واحدهای صنفی در استان، گفت: برخی از اتصالات پلیمری وارداتی با نام تجاری PIMTAS، در آزمون‌های استاندارد، مردود و غیراستاندارد تشخیص داده شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، عباس نوری در این خصوص توضیح داد: با توجه به مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، هر فرآورده مشمول استاندارد اجباری، اعم از تولید داخل و یا وارداتی  باید در آزمون‌های مربوطه استاندارد ملی خود، نتایج قبولی کسب کند تا اجازه ورود به کشور و بازار را داشته‌باشد.
مدیرکل استاندارد استان تهران تشریح کرد: برخی از اتصالات پلیمری وارداتی از جنس PVC-U  براي كاربردهاي آبرساني و فاضلاب و زهكشي تحت فشار مدفون در خاك و بالاي سطح زمين با نام تجاری PIMTAS در آزمون‌های انجام شده بر اساس استاندارد ملی 3-13361 مردود و غیراستاندارد تشخیص داده شده‌اند.
وی ادامه داد: اتصالات مذکور در انواع سه راهی 90 درجه در سایز 110 و  40 میلیمتر و همچنین زانویی 90 درجه در سایز 40 میلیمتر، در بند آزمون "مقاومت در برابر فشار داخلی" مردود شده‌اند. بنابراین بعنوان کالای غیراستاندارد شناخته‌می‌شوند و مصرف‌کنندگان باید از خرید و استفاده این فرآورده‌ها خودداری کنند.