دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

شرط صادرات مصالح ساختمانی، کیفی‌سازی محصولات است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و جمعی از مقامات سازمان، از بیست و یکمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت ساختمان، در تهران بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، شریعتی در حاشیه این بازدید و در  دیدار با بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران، سطح کیفی نمایشگاه را که باحضور ۶۳۰ شرکت‌کننده از هشت کشور برگزار شد، قابل تحسین دانست و گفت: به لحاظ کمی نیز نمایشگاه صنعت ساختمان، رشد ۴۰ درصدی در اختصاص فضا و تعداد شرکت‌کنندگان، نسبت به سال‌های گذشته، داشته‌است.
وی بااشاره بر سهم بزرگ صنعت ساختمان در اشتغالزایی و تولید ناخالص ملی، تاکید کرد: امروزه صنعت ساختمان نقش مهمی در رشد و توسعه کشورها دارد و کیفی‌سازی و گسترش صنعت ساختمان، ایمنی و سلامتی مردم را تضمین می‌کند.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در تشریح تعاملات این سازمان با اتاق تعاون ایران، افزود: اینکه رئیس اتاق تعاون ایران‌ یکی از اعضای شورای عالی استاندارد کشور است، گواه لزوم تعاملات تنگاتنگ این دو نهاد است؛ از سوی دیگر، این سازمان تلاش دارد تعاملاتش را با اتاق‌ها، انجمن‌ها و اصناف بصورت تنگاتنگ ادامه دهد.
شریعتی که در ادامه از سالن تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور بازدید کرد، گفت: حضور ۱۲۱ نفر از دیگر کشورها در قالب هیئت‌های مذاکره‌کننده برای عقد قراردادهای صادرات، نشان‌دهنده نیاز مبرم به کیفی‌سازی تولیدات در صنعت ساختمان است.
وی با تقدیر از پیگیری‌های مجدانه تعاونی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی کشور برای پیاده‌سازی استانداردها در این صنعت، شرط صادرات و استفاده از ظرفیت بازارهای جهانی و منطقه‌ای را کیفیت قابل‌ رقابت عنوان کرد.
غلامرضا شریعتی تضمین‌کننده کیفیت در نظام حاکمیتی را سازمان ملی استاندارد دانست و خاطر نشان کرد: انجمن‌ها و بخش خصوصی، نقش یاری‌دهنده سازمان را بخوبی انجام‌داده‌اند.
شریعتی با بیان اینکه رشد و رکود بیش از صد صنعت وابسته به صنعت ساختمان، اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد، بر جایگاه این صنعت تاکید کرد.
مسلم بیات، معاون نظارت بر اجرای استاندارد ایران گفت: نمایشگاه در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری و احیا و بازسازی سازه‌ها تحولات قابل ملاحظه‌ای داشت که باید به کل کشور تسری پیدا کند تا ایمنی جامعه بالا برود.
وی سازه‌های فولادی را پایه اساسی ساخت و سازها دانست که در ایران، با بکارگیری فناوری‌های نوین و مطالعات تطبیقی، بومی‌سازی شده‌است.
معاون سازمان ملی استاندارد ایران تشریح کرد: حدود ۱۱هزار واحد صنعتی در حوزه ساختمان در کشور فعالیت دارند و این سازمان در این راستا، ۸هزار پروانه استاندارد برای فرآورده‌های ساختمانی صادرکرده‌است.
محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد تهران نیز در حاشیه بازدید گفت: امضای تفاهم‌نامه‌ بین سازمان‌های استاندارد و نظام مهندسی نشان از اهمیت تعاملات بین‌بخشی، برای اجرای استانداردهای فرآورده‌های صنعت‌ساختمان دارد. وی ادامه داد: در استان تهران ۷ واحد تولیدکننده سازه‌های فولادی درحال اخذ پروانه‌اند.
بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به همت اتاق تعاون ایران، درمساحت ۷۳هزارمتر مربع و در ۱۷ سالن برگزار شد.