دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

بهره‌گیری از ظرفیت استانداردسازی برای کاهش صدمات زلزله ضروری است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در جریان بازدید از دو واحد تولیدی دانش‌بنیان در شهرک صنعتی صفادشت، اولین پروانه استاندارد دانش‌نماد کشور را به واحد ایمن زلزله سدید اعطا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، غلامرضا شریعتی در بازدید از واحد دانش‌بنیان ایمن زلزله سدید که برای فرآورده " سیستم قطع شیرگاز حساس به زلزله"، اولین پروانه استاندارد دانش‌نماد کشور را اخذ کرد، گفت: کشور ایران دارای منابع غنی گاز طبیعی و شبکه گسترده لوله‌کشی گاز شهری است و از سوی دیگر، با توجه به زلزله‌خیز بودن ایران، متاسفانه هر چند سال، شاهد خسارت سنگین جانی و مالی ناشی از زلزله‌ هستیم .
وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع، لزوم بررسی ایمنی سیستم انتقال گاز طبیعی و ارتقای سطح ایمنی آن در راستای جلوگیری از وقوع حریق‌های مرتبط با زلزله ضروری است.
شریعتی ‌با تاکید بر اجباری شدن استاندارد این نوع دستگاه‌ها، خاطر نشان کرد: الزامات استاندارد در جایگاه سی ان جی و همچنین ایستگاه تقلیل فشار گاز اجرایی شود. وی همچنین دستور داد تا همانند اداره کل استاندارد استان تهران ، اجباری کردن استاندارد دستگاه قطع اتوماتیک گاز، برای تمام کشور، در دستور کار ادارات‌کل استاندارد استان‌ها قرار گیرد.
گواهی دانش‌نماد برای فرآورده‌هایی صادر می‌شود که استاندارد ملی تشویقی برای ‌آن تدوین‌شده‌باشد و بر اساس آن استاندارد ارزیابی می‌شوند.
شریعتی که بهمراه تعدادی از مسؤولان سازمان در ادامه از واحد تولیدی صنایع شیمی آبادگران، واحد نمونه ملی در سال گذشته بازدید داشت،تاکید تاکید کرد: حمایت از محصولات و واحدهای دانش‌بنیان از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد است. این مقام مسؤول ادامه داد: توجه کافی به تحقیق و توسعه، افزایش سهم ایران در تجارت جهانی را فرآهم می‌سازد.
شریعتی با قابل تحسین دانستن فعالیت‌های پژوهشی واحد آبادگران، گفت : صنایعی که بر محور  تکنولوژی‌ها استوار است و نیروی انسانی آن را محققان و مهندسان تشکیل می‌دهند می‌تواند با نوآوری و خلاقیت همواره در مسیر توسعه گام برمی‌دارند.
واحد تولیدی و دانش‌بنیان آبادگران، با اشتغالزایی برای 130 نیروی متخصص، برای سه فرآورده افزودنی بتن، اتانول و افزودنی بتن پاششی( تشویقی)، از این اداره‌کل پروانه کاربرد علامت استاندارد اخذ نموده و در سه سال پیاپی، بعنوان واحد نمونه استانی معرفی‌شده‌است.