دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

استقرار کیفیت نیازمند آزمایشگاه‌های مجهز

رییس سازمان ملی استاندارد ایران و هیات همراه از آزمایشگاه شرکت تحقیقاتی علوم حیاتی فاروق بازدید کردند. 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد تهران، غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با تحسین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی مناسب در این آزمایشگاه گفت: سازمان ملی استاندارد ایران از همکاری با بخش‌های مختلف آزمایشگاهی برای رشد کیفیت و استاندارد استقبال می‌کند
وی باتوجه به فعالیت این آزمایشگاه در زمینه غذای حلال گفت: وجود بخش‌های تخصصی، زمینه دستیابی به اقتصاد حلال را فرآهم می‌‌آورد.
محمودرضا طاهری نیز که در این بازدید حضور داشت، توضیح داد: 277آزمایشگاه همکار استاندارد در تهران فعال‌اند که از این تعداد، 35 آزمایشگاه در زمینه غذایی و  کشاورزی فعالیت دارند. وی ادامه داد: در 5ماه گذشته، 196 آزمایشگاه همکار در استان توسط بازرسان استاندارد ممیزی شدند.
محمدحسین شجاعی، مدیر  آزمایشگاه فاروق نیز با اشاره به خدمات متنوع درحوزه آزمایشگاهی گفت: شناخت الزامات استانداردسازی، معیارهای ملی و بین‌‌المللی در زمینه استانداردها یکی از ضرورت‌هایی است که علاوه بر کارشناسان و مدیران واحدهای آزمایشگاهی، مراکز کنترل کیفیت و بازرسان استاندارد نیز نیازمند آشنایی با آن‌ها هستند.
شجاعی افزود: این مجموعه در بخش استانداردهای غذایی و حلال، تعیین ماهیت و کیفیت‌سنجی، زمینه را برای آشنایی فعالان حوزه سنجش کیفیت و آنالیز، با اندازه‌شناسی فراهم می‌کند و آمادگی همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران را دارد
آزمایشگاه فاروق یکی از 35 آزمایشگاه همکار استاندارد استان تهران و فعال در زمینه آزمون صنایع غذایی، آفت‌کش‌ها، باقیمانده سموم و فلزات و دارای گواهینامه 17025 از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران است.