دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

ترویج فرهنگ استاندارد گام اول استانداردسازی

شفیعی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در بازدید از اداره‌کل استاندارد تهران گفت: استاندارد در میان عامه، از موضوعات مغفول است که باید درخصوص آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد، برنامه‌های بلندمدت و هدفمند اجرا شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، شفیعی که از ساختمان اداره‌کل و آزمایشگاه‌های آن شامل میکروبیولوژی، غذایی و کشاورزی، شیمی و شوینده و تجهیزات حساس این اداره‌کل بازدید کرد، گفت: حجم کار و وظایف این اداره‌کل به نسبت سایر ارگان‌ها، بیشتر و فرادستگاهی است و با بخش‌های زیادی تعاملات پیچیده‌ای دارد.
وی اختصاص QR CODE به کالاهای مشمول استاندارد اجبارای را ضروری دانست و گفت: این کد، امکان شناسایی کالای استاندارد و غیراستاندارد را برای مصرف‌کننده تسهیل می‌کند.
طاهری، مدیرکل استاندارد تهران نیز در این بازدید، از حسن نظر و توجه ویژه مهندس شفیعی، به این اداره‌کل، از زمان تصدی ریاست سازمان تاکنون، قدردانی کرد و ضمن تاکید بر اهمیت وظایف استاندارد که با سلامتی و ایمنی جامعه در ارتباط مستقیم است، خواستار کمک‌های بیش از پیش و نگاه ویژه در تخصیص اعتبار به این اداره‌کل شد.
مدیرکل استاندارد در تشریح مشکلات این اداره‌کل گفت: تهیه مواد مصرفی آزمایشگاه‌های استاندارد دلاری امکان‌پذیر است که با نوسانات نرخ ارز، امکان تهیه آن نیست. این امر موجب خلل در انطباق کیفی محصولات موجود در بازار می‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت اختصاص بودجه به آزمایشگاه‌های اداره‌کل برای تکمیل تجهیز و تهیه مواد اولیه برای آزمون‌ها، 70درصد تقلبات صنعت غذایی قابل شناسایی و پیگیری است. وی ادامه داد: در برخی موارد، مانند آبلیمو، تقلبات تنها از طریق آزمون در آزمایشگاه‌های حساس که در این اداره‌کل وجود دارد، امکان‌پذیر است.
 در این بازدید دو ساعته، چالش‌ها و مسائل مربوط به بودجه و کمبودها، از سوی معاونین این اداره کل طرح و بررسی شد.