دسترسي سريع

اخبار اداره كل تهران بيشتر

رئیس سازمان ملی استاندارد:

استانداردهای درونی پگاه، فراتر از استانداردهای ملی است

شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) عامل به استاندارد و از شرکت‌های پیشرو کشور است.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، غلامرضا شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و هیئت همراه، در بازدید از شرکت پگاه تهران گفت: پگاه در اجرا و پیاده‌سازی استاندارد و مباحث کیفی جزو شرکت‌های مطلوب کشور است که ساختاریافته عمل می‌کند.
وی در دیدار با مدیران شرکت صنایع شیر پاستوریزه پگاه، تلاش این مجموعه را برای تولید با کیفیت و استاندارد شایسته تقدیر دانست و افزود: توجه به کیفیت و تولید مطابق با استاندارد ضروری است و زمانی که تولیدکنندگان از استاندارد پیشی گرفتند، می‌توانند سهم مهمی در تولید، اشتغال و صادرات داشته‌باشند.
شریعتی با بیان اینکه پگاه از معدود شرکت‌های ایرانی است که استانداردهای داخلی سختگیرانه‌تر از استانداردهای ملی دارد، تصریح کرد:  همین توجه و تعهد به امر کیفیت موجب شد تا پگاه اولین دریافت کننده نشان حلال در صنعت لبنیات کشور باشد.
این مقام مسؤول با بیان اینکه نهایت همکاری با واحدهایی که در زمینه استاندارد و کیفیت پیشرو هستند، را خواهیم داشت، بیان کرد: از نظرات و پیشنهادات تولیدکنندگان برای تسهیل در امور استاندارد و ارتقای کیفیت که زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار است، استقبال می‌کنیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به حق مالکیت معنوی پگاه در روند همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران، در خصوص رفع موانع و تسریع در روند تدوین استانداردهای درخواست شده نیز قول همکاری لازم داد. شریعتی افزود: به واقع صنایع شیر ایران جزو همکاران اصلی ما درحوزه تدوین، اصلاح و بازنگری استانداردهای داخلی است و در این حوزه نگاه کلان و ملی دارد.
عبداله قدوسی مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز با اشاره به تاریخچه ۶۷ ساله پگاه، تصریح کرد: این شرکت با ۳۰ شرکت تابعه و ۱۰ هزار همکار، سی و پنجمین شرکت لبنی در دنیاست و ۳۵ درصد از سهم بازار داخلی را به خود اختصاص داده است. وی تاکید کرد: دریافت ۲۰ استاندارد بین المللی و کمک به تدوین ۱۰۰ استاندارد داخلی بیانگر توجه ویژه این شرکت به بحث کیفیت است، که خود را حامی و همراه همکاران در سازمان ملی استاندارد ایران می‌داند.