دسترسي سريع

گزارش تصويري
نواقص ایمنی خطوط تله‌سی‌یژ و تله‌کابین توچال رفع شد مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بازرسان در سال‌های اخیر و در حین بازرسی از خطوط تله سیژ و تله کابین توچال نواقص متعدد بحرانی، عمده و جزئی را ثبت کردند که با همکاری مدیریت مجموعه توچال این نواقص رفع شد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، محمودرضا طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموعه توچال در حال حاضر سه خط تله سیژ و سه خط تله کابین در حال فعالیت است که از سال ۱۳۹۳ تحت نظارت و بازرسی بازرسان این اداره کل قرار داشته است.
وی افزود: بازرسی از خطوط کابل راه بنا به درخواست بهره بردار و به صورت سالیانه انجام می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان تهران ادامه داد: در صورت تایید شرکت بازرسی، مجوز بهره برداری به مدت یک سال صادر شده و در طی سال نیز بازرسی های ادواری سه ماهه از خطوط انجام شده تا از عملکرد ایمن تجهیزات در حین بهره برداری اطمینان حاصل شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر از مجموعه ۶ خط کابل‌راه نصب شده در توچال پنج خط دارای مجوز بهره برداری است، گفت: یک خط هم در مرحله بازرسی نهایی و تمدید مجوز است.
توچال قله‌ای در شمال تهران (شهرستان شمیرانات) به ارتفاع ۳ هزار و ۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه رشته‌کوه‌های البرز به حساب می‌آید.
مجموعه تفریحی ورزشی توچال دارای تله‌کابین، بام تهران، تله‌سیژ، پیست اسکی، سورتمه، مسیر کوهنوردی، جاده سلامتی، هتل، یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری است.