social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد
شنبه 16 فروردین 1399

اداره كل استاندارد فارس
فرم اطلاع رساني خدمت

عنوان خدمت: ترويج و فرهنگ سازي استاندارد شناسه خدمت:   10031940000
نوع خدمت:               خدمت به شهروندان (G2C)          خدمت به کسب و کار(G2B)          خدمت به دیگردستگاه های دولتی(G2G)
شرح خدمت: 
سازمان ملی استاندارد ایران در راستای اجرای بند 6 ماده قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد موظف است با برنامه ریزی و تهیه محتوا در خصوص ترویج استاندارد در اقشار جامعه و کسب و کارها، به تقویت و توسعه بینش جامعه از استاندارد بپردازد. در این راستا در سال های گذشته بر اساس تعریف عناوین مختلف همچون (تهیه بروشور، کتاب سال، پمفلت های ترویجی، بسته های اطلاع رسانی، اقلام ترویجی و کتابچه های راهنمای استاندارد در سفر و ...)نموده است. ماهیت خدمت رسانی هم به صورت برنامه مدون و تمرکز بر مساِئل روز همچون (بیماری های نوظهور، نیاز صنعت و بازار و ...) بوده که در قالب عناوین یاد شده ارائه می گردد.
ترویج و فرهنگ سازی استاندارد فرآیندی است که بر اساس 11 محور برنامه‌ تكليفي سالانه ابلاغ شده توسط دفتر آموزش و ترویج استاندارد سازمان ملي استاندارد به ادارات کل استان به شرح زیر برای گروهای مختلف مخاطبین (شامل : معلمان و دانش آموزان آموزش و پرورش ، کارشناسان ادارات و سازمان های مختلف ، مردم عادی جامعه و ... ) انجام می شود:
  1. سخنرانی در مدارس
  2. سخنرانی در ادارات
  3. چاپ کتابچه، پمفلت و بروشور
    چاپ استانداردهای پرکاربرد در جراید
  4. نشست‌های تخصصی با انجمن ها و اصناف
  5. برگزاری دوره ضمن خدمت دبیران
  6. برگزاری دوره آموزشی مختص بانوان
  7. بازدید دانش آموزی
  8. تهیه مطالب مرتبط و نشر آن به صورت مقاله، پیامک و ... برای روزهای خاص
  9. برگزاری مسابقه برای خانواده ها
  10. سایر برنامه های ترویجی و خلاقانه
مدارک مورد نیاز:
هیچ مدرکی مورد نیاز نمی باشد
جزییات خدمت متوسط مدت زمان ارایه خدمت: در طول سال
ساعات ارائه خدمت: ساعات اداري
تعدادبار مراجعه حضوری مراجعه حضوری ندارد
هزینه ارایه خدمت(ریال) به خدمت گیرندگان مبلغ(مبالغ) شماره حساب (های) بانکی
این خدمت در حال حاضر مشمول پرداخت هزینه از طرف خدمت گیرندگان نیست.
نحوه دسترسی به خدمت   اینترنتی :                                                   http://tarvijstandard.ir
  پست الکترونیک:
    تلفن گويا يا مرکز تماس:                
  تلفن همراه:
     پيام کوتاه:                               
   دفاتر ارائه خدمت یا دفاتر پيشخوان خدمات:
نحوه دسترسي به شكايت از خدمت:                         سامانه رسيدگي به شكايات سازمان ملي استاندارد
 پرسشهاي متداول 
  نظر سنجي خدمت
  قوانين و مقررات
  دستورالعملها و روشهاي اجرايي 
نمودار مراحل دریافت خدمت/زیرخدمت :