1398/7/25 پنجشنبه
حضور مدیر کل استاندارد مرکزی در برنامه تلویزیونی رصد مقارن با هفته استاندارد
مهناز جعفریان مدیر کل استاندارد مرکزی مقارن با هفته استاندارد در برنامه تلویزیونی رصد در شبکه استانی آفتاب حضور یافت.
جعفریان در این گفتگو که با حضور کشاورزیان مدیر کل منظر و زیبا سازی شهرداری اراک نیز همراه بوده به سوالات مطرح شده به خصوص در حوزه استانداردسازی خدماتی نظیر جایگاه های سوخت CNG و نازل های سوخت، آسانسور، شهربازی ها و زمین های بازی پاسخ دادند.
وی در خصوص استانداردسازی و نظارت بر جایگاه های CNG گفت : 46 جایگاه پس از بازرسی و ارزیابی های لازم گواهینامه های یکساله دریافت کرده اند؛ همچنین 8 جایگاه تعطیل و 8 جایگاه دیگر نیز در حال طی مراحل ارزیابی هستند که ارزیابی ها هم نوع ارایه خدمات و هم تجهیزات مورد استفاده در نازل ها را شامل می شود.
ایشان با اشاره به اینکه از سال 94 دادن پایان کار به ساختمان ها منوط به دریافت تاییدیه آسانسور از شرکت های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد است گفت :
گواهینامه های استاندارد آسانسور دارای  اعتبار یکساله است که برای تمدید نیاز به بازرسی های ادواری از آسانسور ها است که این امر منوط به اراده شهروندان و توجه ویژه آنها به سلامت و ایمنی خود دارد.
مدیر کل استاندارد مرکزی در خصوص تجهیزات بازی زمین های بازی اظهار داشت : وسایل  بازی هم در مرحله ساخت، هم نصب و هم چیدمان و شرایط محیطی مشمول استاندارد هستند که همه این مراحل تحت  نظارت سازمان ملی استاندارد مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی همچنین گفت : در همین راستا در یک سال اخیر 1200 تجهیز بازی در پارک ها زمین های بازی و مهد کودک های استان مورد ارزیابی قرار گرفته اند که گزارش های مربوط به شهرداری ها و بهزیستی استان با هدف تعامل در به دست آوردن شرایط ایده آل ارایه شده است.
جعفریان از نظارت صد در صدی بر تجهیزات بازی شناسایی شده در شهربازی های استان خبر داد و گفت : همه تجهیزات شناسایی شده شهربازی های استان دارای گواهینامه های استاندارد هستند و ارزیابی های دوره ای نیز کماکان صورت می پذیرد.

نسخه قابل چاپ