چهارشنبه 1 آبان 1398   06:55:44
آخرين ويرايش سایت
سه شنبه 30 مهر 1398 16:54:30


 
 
 
شرح زیرخدمت 
                        کد زیر خدمت :10031457100
نام زیر خدمت : صدور ، تمدید ، تعلیق و ابطال پروانه های کاربرد علامت استاندارد کالاهای تولید داخل مشمول استاندارد
شرح زیرخدمت :
صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی  Isom.isiri.gov.ir  انجام می پذیرد. پس از ثبت درخواست صدور پروانه  در کارتابل مخصوص هر  واحد تولیدی توسط شناسه و رمز عبور در این سامانه توسط خود واحد ، فرایند نمونه برداری ، بازرسی و آزمون انجام پذیرفته و تمام مراحل در کارتابل واحد تولیدی قابل پیگیری و مشهود میباشد. نهایتا پس از مطابقت محصول نمونه برداری شده ، پروانه استاندارد ملی برای مدت 3 سال برای واحد تولیدی صادر می گردد.
در صورت تداوم کیفیت و استمرار تولید محصول با الزامات اعتبار پروانه برای مدت 3 سال ، به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی Isom.isiri.gov.ir  انجام می پذیرد.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 90 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی نسبت به تعلیق پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد. به مدت 3 ماه به واحد تولیدی یا خدماتی جهت رفع نقص مهلت داده می شود.تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی  Isom.isiri.gov.ir انجام می پذیرد. و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری می کند.
در صورت عدم رعایت الزامات قانونی و استاندارد و کسب 120 امتیاز منفی ناشی از مغایرتهای کیفی مطابق با روش اجرایی یا عدم اقدام جهت رفع تعلیق نسبت به ابطال پروانه استاندارد  اقدام خواهد شد و واحد تولیدی در کارتابل خود مشاهده و پیگیری می کند. در صورت رفع نواقص از سوی واحد تولیدی یا خدماتی نمونه برداری از تولید انجام شده و  ابطال به صورت الکترونیکی انجام خواهد پذیرفت.
در صورتی که کالا یا خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری باشد واحد تولیدی یا خدماتی مجاز به تولید ، توزیع، انبارش و تبلیغات نخواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه از موارد فوق، اقدامات قانونی از سوی اداره کل صورت می پذیرد.
شهروندان و آحاد مردم می توانند جهت دریافت اطلاعات پروانه علامت استاندارد کالاها و خدمات شماره 10 رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد را به شماره 10001517 فرستاده و اطلاعات مورد نظر را به صورت پیامکی دریافت کنند و نیز میتوانند از طریق کد  USSD=*4# نیز اطلاعات پروانه را دریافت نمایند .همچنین از طریق اپلیکیشن دولت همراه و نصب آن بر روی سیستم عامل موبایل استعلام کد 10 رقمی و کسب اطلاعات پروانه امکان پذیر می باشد.
ذینفعان :
ذینفعان این خدمت آحاد مردم ، واحد های تولیدی  هستند که با آسودگی خاطر و اطمینان کامل نسبت به استفاده از کالا و خدمات دارای نشان ملی استاندارد اقدام می نمایند.
آدرس سامانه :
تمامی مراحل به صورت کاملا الکترونیکی توسط سامانه نظارت بر اجرای استاندارد به نشانی  Isom.isiri.gov.ir انجام می پذیرد.
  
 
مسئول ارائه خدمت
ردیف
 
پست سازمانی مسئول ارائه تلفن تماس
1517
1 رئیس اداره صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد آقای زمانی داخلی: 2009
2 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد صنایع غذایی و کشاورزی آقای علی کریمی داخلی: 2052
3 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد برق و الکترونیک خانم امینی داخلی: 2007
4 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خودرو و نیرومحرکه آقای دانشمند داخلی: 2046
5 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد مکانیک و فلزشناسی آقای دانشمند داخلی: 2046
6 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد ساختمانی و معدنی خانم حقوقی فرد داخلی: 2003
7 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد شیمیایی آقای علیرضا کریمی داخلی: 2011
8 نظارت بر کیفیت خدمات مشمول استاندارد مهندسی پزشکی خانم امینی داخلی: 2007
9 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد نساجی و چرم آقای مسعودنیا داخلی: 2032
داخلی: 2043
10 صدور، تمدید، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد بسته بندی و سلولزی آقای علیرضا کریمی داخلی: 2011
 

 
مرحله اول                             مراجعه به دبیرخانه مرکزی و ارائه درخواست صدور پروانه به همراه مجوز فعالیت
نماینده واحد تولیدی متقاضی جهت ارائه و ثبت درخواست صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و همچنین مجوز فعالیت به اداره
کل استاندارد استان تهران مراجعه نماید.
 مراجعه به واحد اجرا جهت دریافت کاربری اتوماسیون اداری و سامانه نظارت بر اجرای استاندارد
 
آدرس: تهران پونک سردار جنگل انتهای کوچه شهید مرادی( قدس شرقی) ساختمان شماره دو - تلفن:44464341


مرحله دوم                                                  مراجعه به اتوماسیون اداری
مراجعه نماینده واحد تولیدی به اتوماسیون اداری به آدرس Tehran.isiri.gov.ir لوگوی اتوماسیون اداری   automation.tehranstandard.ir
جهت دریافت نتیجه مبنی بر اینکه آیا واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری می باشد یا خیر؟

اگر واحد تولیدی مشمول استاندارد تشویقی باشد درمرحله هفتم می بایست قرارداد استاندارد تشویقی را دریافت نماید
 
دریافت فایل راهنمای اتوماسیون اداری
 
حله دوم                                                  مراجعه به اتوماسیون اداری
مرحله سوم                                                  مراجعه به دبیرخانه واحد اجرا جهت دریافت سی دی فرم های خام

نماینده واحد تولیدی جهت دریافت فرم ها به دبیرخانه واحد اجرا ( انجمن دارندگان نشان استاندارد ) مراجعه می نماید

مسئول دبیرخانه اجرا : خانم آل بویه

 

شماره تلفن : 1517- داخلی 2048


ت

مرحله چهارم                                                 تحویل سی دی تکمیل شده فرم ها و مدارک به کارشناس مربوطه

 نماینده واحد تولیدی مربوط به فرم های خام را تکمیل می نماید و همچنین مدارک مربوطه را از زیرپورتال دریافت نموده و تکمیل

می نماید سپس سی دی فرم ها و مدارک تکمیل شده را به کارشناس مربوطه در اداره کل استاندارد تحویل می دهد

 

       مدارک مربوطه:

1- تکمیل فرم دو برگی درخواست صدور پروانه و پرینت فرم درخواست اخذ شده از سامانه سینا
2- در صورتی که متقاضی حقوقی باشد ،آگهی ثبت شرکت و آخرین تغییرات آن در روزنامه رسمی
3- تصویر پروانه بهره برداری یا مجوز فعالیت
4- تصویر آگهی رسمی ثبت علامت تجاری وارائه فایل ثبت علامت تجاری در قالب فایل word
5- لیبل یا نشانه گذاری محصول که به تایید مدیر کنترل کیفیت و کارشناس اداره کل رسیده باشد
6- تکمیل فرم اظهاریه اطلاعات فنی
7- نتیجه تولید آزمایشی محصول توسط مسئول کنترل کیفیت
8- قرارداد با آزمایشگاه همکار یا آزمایشگاه واحد تولیدی دارای پروانه برای فرآورده مورد نظر تایید شده توسط کارشناس
9- گواهی تایید صلاحیت مدیر/مدیران کنترل کیفیت واحد
10- گواهی کالیبراسیون تجهیزات
11- فهرست لوازم آزمایشگاه
12- صدور برگه مفاصا حساب از سوی واحد مالی اداره کل
13- برگه استعلام آموزش
14- برگه تسویه حساب با انجمن آزمایشگاه های همکار
15- برگه استعلام اتوماسیون
17- تعهد مدیرعامل

 
مرحله پنجم                مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت جهت ثبت در سامانه نظارت بر اجرای استاندارد

 نماینده واحد تولیدی با همراه داشتن نام کاربری و رمز ورود به سامانه ، جهت ثبت درخواست در سامانه سینا  به آدرس isom.isiri.gov.ir

به یکی از دفاتر پیشخوان منتخب مراجعه می نماید

اطلاعات مربوط به پیشخوان دولت



مرحله ششم                                            بازدید اولیه کارشناسی و نمونه برداری
کارشناس/کارشناسان بعد از انجام هماهنگی با واحد تولیدی جهت بازدید اولیه و انجام نمونه برداری به محل واحد تولیدی مراجعه مینماید 
 
 
دریافت تلفن تماس با کارشناسان
 

مرحله هفتم                                          تحویل مدارک  به کارشناس مربوطه
کارشناس/کارشناسان بعد از انجام هماهنگی با واحد تولیدی جهت بازدید اولیه و انجام نمونه برداری به محل واحد تولیدی مراجعه مینماید 

مدارک شامل:

در صورت قبولی نتیجه آزمون نماینده واحد تولیدی مدارک مربوطه در مرحله چهارم را تکمیل و در قالب سی دی به کارشناس اجرای مربوطه تحویل می دهد

لینک دریافت مدارک و دریافت قرارداد استاندارد تشویقی

مره هفتم   

مرحله هشتم                                       تشکیل کمیته علائم و بررسی پرونده

اداره نظارت بر اجرای استاندارد نسبت به برگزاری کمیته علائم با حضور اعضاء مربوطه اقدام می نماید

موافقت کمیته : اقدام جهت صدور پروانه

مخالفت کمیته:  اعلام نواقص به واحد تولیدی و پس از رفع نواقص، واحد تولیدی روند را از مرحله هفتم مجددا انجام می دهد      
      

              تحویل مدارک در قالب سی دی به کارشناس مربوطه

بيشتر
.